Irailaren 17an ospatuko da 2023ko Pazientearen Segurtasunaren Munduko Eguna. Aurten, «Pazienteak pazientearen segurtasunean inplikatzea» da gaia, eta «Eman diezaiogun ahotsa pazienteei» leloa. Pazienteak beren segurtasun klinikoan sartzea lehentasuna da gaur egungo arreta medikoan. Ebidentziak frogatzen du gaixoen parte-hartze aktiboak lagundu dezakeela akats medikoei aurrea hartzen eta arretaren kalitatea hobetzen, eta, gainera, pazienteen gogobetetasuna areagotzen.
OMEk osasun-erakundeei eskatzen die beharrezko neurriak har ditzatela, esaterako, gaixoek politikak egiten parte har dezaten, gobernantza-egituretan parte har dezaten eta segurtasun-estrategien diseinu bateratuan parte har dezaten, eta jasotzen dituzten zainketetan zeregin aktiboa izan dezaten.
Mutualiak estrategia horretan lan egiten du hainbat ildotan, hala nola:
- Pazientearen heziketa: haren egoera medikoari, tratamendu-aukerei eta arriskuei buruzko informazio argia eta ulergarria ematea.
- Komunikazio irekia: Pazienteen eta arreta medikoaren hornitzaileen arteko komunikazio irekia eta zintzoa sustatzea. Pazienteak galderak egitera eta kezkak adieraztera animatzea.
- Erabakiak hartzen parte hartzea: Pazienteak beren arreta medikoari buruzko erabakiak hartzen inplikatzea, haien balioak eta lehentasunak kontuan hartuta.
- Erregistro medikoetarako sarbidea: Pazienteek beren erregistro mediko elektronikoetarako sarbidea izatea, beren historia berrikusi eta arreta hobeto uler dezaten.
- Sendagaiaren segurtasuna: Medikamentuen berrikuspena eta pazienteen dosien eta albo-ondorioen ulermena sustatzea. Alergiei eta egungo sendagaiei buruzko komunikazioa sustatzea.
- Akatsen identifikazioan parte hartzea: pazienteak animatzea arreta medikoan ikusten duten edozein segurtasun-akats edo -intzidenteren berri ematera.
- Prestakuntza eta ahalduntzea: Pazienteei beren segurtasunerako aktiboak izateko prestakuntza eskaintzea; ohartarazpen-zeinuak ezagutzea eta arriskuen kudeaketa barne
- Teknologia: tresna teknologikoak erabiltzea, hala nola aplikazio mugikorrak eta lineako atariak; pazienteek arreta medikoan aktiboki errazago parte har dezaten.
- Pazienteen feedbacka: Pazienteek arreta medikoan duten esperientziari buruzko feedbacka biltzea eta prozesuak eta segurtasuna hobetzeko erabiltzea.
Egungo Plan Estrategikoan, ahalduntze horretan sakondu nahi dugu. Berriki lankidetza-hitzarmen bat sinatu da Anputatuen Elkarte Nazionalarekin (ANDADE) eta HUMANS Fundazioarekin, eta datorren udazkenean Pazienteen Plataformarekin lan-ildo bati ekingo diogu. Azken finean, paziente eta familiei ahots handiagoa ematen saiatuko gara, beren kezkak, espektatibak eta lehentasunak adieraz ditzaten, segurtasuna, pazienteak prozesuan duen eginkizun nagusia, fidagarritasuna eta ekitatea sustatzeko.
Ziur gaude pazienteak beren segurtasun klinikoan sartzeak berekin dakarrela informazio bidez ahalduntzea, komunikazio irekia sustatzea eta erabakiak partekatzea, eta teknologia eta feedbacka erabiltzea arreta medikoa hobetzeko. Ekimen horien bidez bermatu nahi da pazienteak beren zaintzan bazkide aktiboak izatea, eta akatsei aurrea hartzen eta arreta medikoaren kalitatea hobetzea
