
Euskadiko Automobilismo Federazioa aktiboenetako bat da, eta jarduera ugari antolatzen ditu ia asteburu guztietan. Egutegian ez dago ia asteburu librerik, antolatutako jarduerak direla eta. Hainbat modalitatetakoak dira: rallysprint, mendiko rallyak, slalom eta SportRallyes. Ondo banatutako egutegi batean 34 proba egingo dira guztira. Hori dela eta, Euskal Kirol Federazioen Batasunaren atal honetatik organismo horren lanaren aitorpena egin nahi dugu, pilotu ugariren parte-hartzea eta publiko leial bat erakartzeko gaitasuna uztartzen dituelako. Kirol hau zinez erakargarria da, eta federazioa buru-belarri aritzen da lanean probak antolatzerakoan, beti segurtasunaren gaiari garrantzi handia emanez. Inoiz ez zaie hasiera ematen lasterketei publikoa behar bezala kokatu arte eta pilotuak prest egon arte, eta beti betetzen dituzten barneko segurtasun-neurriak. Federazioko presidentea, Ángel Gurrutxaga, zuzendaritza berrian dago, Javier Zuriarrain berriz ere Euskal Kirol Federazioen Batasuneko presidente hautatu eta gero.
Hasiera batean, pentsa liteke automobilismoa jarduera sedentarioa dela alderdi askotan, baina entrenamendu fisiko eta mental handia eskatzen duen kirol gogorra da, espezialitate horrek neke handia eragiten baitu. Automobilismo lasterketa profesional batean, pilotuak ondo prestatuta egon behar du muturreko deshidratazioari aurre egiteko. Kabinako beroak eragindakoa da, eta proba bakar batean kilo batzuk gal ditzake gidariak horren ondorioz. Gainera, istripuak saihesteko ere bere burua fisikoki prestatu behar du pilotuak. Hori dela eta, automobilista profesionalek entrenamendu-programa gogor bat jarraitu behar dute, indarra, arintasuna, erresistentzia eta malgutasuna hobetzeko ariketekin. Pilotuentzako egokiak diren jarduera gomendagarrien artean daude igeriketa, txirrindularitza eta atletismoa. Prestakuntza fisikoaz gain, automobilismoko pilotuak mental fitnesseko sistemekin ere entrenatu behar dira, arreta eta erreakzionatzeko gaitasuna bezalako alderdi garrantzitsuak zaintzeko. Automobilismoaren kasuan, kirol bezala jasotzen den eta maila gorenera eraman nahi den beste edozein diziplinatan bezala, sakrifizioak egin behar dira, denborari eta diruari dagokienez. Izan ere, automobilismoa praktikatu nahi izanez gero, beste kirol batzuetan ez bezala, gastu handia egin behar da, oso garestia baita behar duzun tresna oinetako batzuekin, futboleko bota batzuekin, arroparekin, stick batekin, pilota batekin, erraketa edo pala batzuekin alderatuta. Izatez, bizikleta baten kostua baino handiagoa da ere. Eta gainera, lasterketetarako auto batek uneoro behar ditu mantentze-lanak. Gainera, mota honetako automobil bat gidatzeko gastu ugariri egin behar zaie aurre, besteak beste: teknikari espezializatuak, tresnak, pneumatikoak, olioa, gasolina, lantaldearentzako eta lehiaketarako ekipamendurako garraioa, izen-emateak, aseguruak eta lizentziak. Federazioa ohartzen da automobilismoa lehen baino askoz kirol seguruagoa dela gaur egun. Kirolak bilakaera handia izan du, autoetan pilotua babesteko instalatzen diren gailu mekaniko eta elektroniko guztien eraginkortasunak bezalaxe. Hala eta guztiz ere, gauza asko pilotuaren beraren eskuetan daude oraindik eta, horregatik, automobilismoaren munduan lasterketa batean hasteko, prestakuntza eta segurtasun handienarekin egin behar da hori.

