Itzuli

Pazienteen segurtasuna hobetuz: Gorabeheren jakinarazpena

Badira sei urte Mutualiak Pazienteen Segurtasunari buruzko gorabeherak jakinarazteko sistema ezarri zuela. Egitasmoa Mutualiaren Pazienteen Segurtasunaren estrategiaren baitan kokatzen da. Eta iaz, hain justu, hobekuntzak ezarri zituen sistema honen barruan, izan ere, abian jarri baizen kanpoko pertsonek (pazienteak, senideak, etab.) gertakarien berri eman ahal izateko aukera modu digitala baliatuz.

Jakinarazpenen sistema borondatezkoa, anonimoa, isilpekoa eta zigorrik ezartzen ez duena da, gure sisteman sor litezkeen akatsak zuzentzera bideratuta dagoena.

2013an ezarri zenetik, 235 jakinarazpen jaso ditugu, zenbaki nabarmen altua gure egunerokoari erreparatzen badiogu. Jasotako jakinarazpenen artean, botiken preskripzio eta ematearekin lotutakoak gailentzen dira, baita istripu/erorketa, erredurak eta bendajeekiko izandako erreakzioak ere.

Pazienteen Segurtasun Arriskuak Kudeatzeko Unitateak jasotzen ditu jakinarazpenak, eta, horiek aztertzeaz gain, detektatutako arriskua eragin duten arrazoiak ere aztertzen ditu. Arriskua minimizatzeko abian jarri behar diren neurriak ere zehazten ditu.

Zergatik da garrantzitsua jakinaraztea?

Arazo ohikoenak zein diren jakiteko, eta hutsegiteetatik ere ikas dezakegulako, berriz gerta ez daitezen. Horrez gain, akatsak gutxitzen eta sistemaren defentsak areagotzen ditugu, pazienteei eragindako kalteak minimizatzeko.

Zer jakinarazi behar da?

Pazientearentzat arriskutsuak diren edo izan daitezkeen egoera guztiak.

Nola jakinaraz dezaket?

Gertakarien jakinarazpena webgunearen bidez egin daiteke, hiru tokitan, hain zuzen ere:  

Langileak

Autonomoak

Osasun zerbitzuak

Lotutako berriak